Новини науки - Вчені відкрили нову субатомную частку – пентакварк - Технології - dt.ua

Вчені відкрили нову субатомную частку – пентакварк

15 липня, 2015, 07:15 Роздрукувати

Маса пентакварка не перевищує 4,5 гігаелектронвольт.

Пентакварки були відкриті в результаті зіткнень протонів при енергіях до 8 тераелектронвольт © home.web.cern.ch

Дослідники з Європейського центру ядерних досліджень (CERN) за допомогою Великого адронного коллайдера (ВАК) вперше виявили пентакварк, частинку, яка складається з чотирьох кварків і одного антикварка.

Пентакварки були відкриті в результаті зіткнень протонів при енергіях до 8 тераелектронвольт. Маса пентакварка не перевищує 4,5 гігаелектронвольт. Раніше фізики достовірно знали про існування тільки адронів (частинки, які складаються з кварків і беруть участь у сильній взаємодії) з двох кварків (мезони) або трьох (баріони).

Вчені вважають, що пентакварк складається з двох верхніх кварків, одного нижнього, а також зачарованого кварка (с-кварк) і антикварка. Фізики у майбутніх дослідженнях мають намір продовжити вивчення властивостей нових частинок.