Вчені відкрили новий вид акул, що світяться в темряві - Технології - dt.ua

Вчені відкрили новий вид невеликих акул, які світяться в темряві

23 липня, 12:07 Роздрукувати

Довжина нового виду досягає лише 14 сантиметрів.

Новий вид акул світиться в темряві © Naked Science

Вчені описали новий вид крихітних акул Mollisquama mississippiensis (кишенькова акула, акула Парина). Як повідомляє Naked science, акула була виявлена у Центральній Мексиканській затоці ще у 2010 році, але тільки зараз її класифікували як окремий вид.

Новий вид є другою з коли-небудь виявлених кишенькових акул. Дослідники відзначають, що два види живуть у різних в океанах і зустрічаються дуже рідко.

Перший вид цих риб Mollisquama parini був виявлений біля берегів Чилі на підводному полігоні Наска у 1979 році і описаний у 1984-му. Ця акула була дорослою самкою близько 40 сантиметрів в довжину. І до 2010 року вчені не могли знайти жодного схожого виду.

У ході дослідження нового виду вчені використали комп'ютерну томографію і рентгенівські знімки. В результаті їм вдалося виявити відмінності між двома видами та пролити світло на їхню анатомію. У обох видів були виявлені кишені з біолюмінесцентною рідиною, розташовані поруч із зябрами. Ця рідина дозволяє тваринам світитися в темряві.

Крім того, були знайдені відмінності між видами. Зокрема, у нового виду були знайдені фотофори – органи, що складаються із клітин, що світяться. Тобто, він світиться не тільки завдяки біолюмінесцентній рідини, що виділяється із спеціальних мішечків, але і використовує фотофори.