Вчені відкрили новий вид давніх акул

Вчені відкрили новий вид давніх акул Стародавні акули мешкали на планеті приблизно 350 мільйонів років тому
Акули мешкали на Землі 345-350 мільйонів років тому.

Міжнародна група вчених описала новий вид давніх акул. Істота, яка жила на Землі 345-350 мільйонів років тому, отримала назву Tamiobatis elgae. Про своє відкриття вчені повідомили у Estonian Journal of Earth Sciences.

За словами дослідників, акула мала дуже незвичайні зуби. Кожен з них представляв собою корону, де центральний зубець був у два рази вищим і у три рази ширшим, ніж інші зубці. Зуби первісного хижака засіяні різними каналами і нерівностями, наростами і горбиками. Вся основа зубів займає дуже щільна і складна мережа судинних каналів. У них значно більше число бугорочков, ніж у зубів інших видів Tamiobatis, а також унікальна "корона", що містить два стовпці другорядних високих горбків, по-різному спрямованих і викривлених.

У ході дослідження вчені зробили знімки зубів давніх хижаків у різних ракурсах, а потім порівняли їх з зубами інших давніх акул.

"На мікротомограммі видно, що в частоколі вершин зуба застряг зуб невеликої кісткової риби. У нас є підозри, що акула харчувалася дрібними лучеперими рибками: схопила одну, а зуб так і застряг між вершинами в щелепи акули. Взагалі, представники Tamiobatis були не дуже активними хижаками і їли дрібну їжу: молодих особин інших риб, нетвердих ракоподібних і молюсків", - заявили дослідники.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили рештки унікального арктичного динозавра, який отримав назву Ugrunaaluk kuukpikensis, що означає "стародавня тварина річки Колвілл". У довжину даний динозавр досягав близько 7,5 м. У часи Ugrunaaluk kuukpikensis Арктика була вкрита хвойними лісами, а середньорічна температура була +7 градусів за Цельсієм.