Новини науки - Вчені відкрили новий тип антибіотиків - Технології - dt.ua

Вчені відкрили новий тип антибіотиків

14 лютого, 14:40 Роздрукувати

Дослідники вивчили бактерії, які живуть у грунті.

Бактерії, що живуть у грунті, допомогли вченим відкрити новий тип антибіотиків © New Scientist

Американські вчені заявили про відкриття нового типу антибіотиків, які отримали назву "малацидини". Дослідники виявили ці сполуки, вивчаючи бактерії, які живуть у грунті.

Як повідомляє Naked science, перші дослідження показали, що малацидини ефективні проти метицилінрезистентного золотистого стафілокока — мікроорганізму, що викликає пневмонію і сепсис.

У ході дослідження вчені проаналізували дві тисячі зразків грунту, які були зібрані на всій території США. Вчені шукали в ДНК виділених бактерій певні мотиви — відносно короткі послідовності амінокислот або нуклеотидів, імовірно пов'язані з певними функціями. Дослідників цікавили мотиви, характерні для кальцій-залежних антибіотиків (ліків, здатних знищувати мікроорганізми лише у присутності кальцію). Ці мотиви могли виявитися "сигнальним прапорцем", що вказує на існування більш довгої генетичної послідовності, пов'язаної зі здатністю знищувати мікроорганізми.

Знайдені послідовності розмножили і за допомогою методів генної інженерії ввели в бактерії-стрептоміцети, які найчастіше використовуються для синтезу антибіотиків. Через деякий час бактерії почали виробляти малацидини. За словами дослідників, новий препарат втручається в механізм, за допомогою якого у бактерій-збудників хвороб формуються клітинні стінки. Препарат випробували на щурах, заражених метицилінрезистентним золотистим стафілококом. Засіб виявилося ефективним, при цьому збудник захворювання не ставав з часом стійким до антибіотика.

Зазначається, що перед тим, як стати компонентом ліків, малацидини повинні пройти багато щаблів перевірки ефективності і безпеки.