Вчені відкрили новий механізм еволюції

Вчені відкрили новий механізм еволюції Вчені назвали мутації в генах мітохондрій новим механізмом еволюції
Дослідники дізналися, як ізольовані популяції стають різними видами.

Вчені з Орегонського державного університету визначили механізм, за допомогою якого ізольовані популяції одного виду набувають репродуктивної несумісності і стають різними видами. На думку дослідників, таким механізмом можуть бути мітохондріальні мутації, повідомляє EurekAlert!.

У ході дослідження вчені провели секвенування генома тихоокеанського ракообразного Tigriopus californicus. Тварина є модельним організмом внутрішньовидової диференціації через географічну ізоляцію, яка вважається ранньою стадією появи нових видів. Вчені проаналізували зміни, що відбуваються як у мітохондріальному, так і в ядерному геномах.

У результаті було встановлено, що популяції Tigriopus californicus відрізняються одна від одної мутаціями в генах мітохондрій. ДНК цих органел тісно взаємопов'язана з ДНК в ядрі клітин, тому генетичні зміни в мітохондріях можуть викликати зниження метаболічної ефективності клітини. В результаті гібридне потомство, отримане при схрещуванні популяцій, страждає від зниження виробництва АТФ, повільного розвитку і низької народжуваності.

Раніше повідомлялося про те, що вчені представили нову версію загибелі динозаврів. На думку вчених, падіння астероїда на мексиканському півострові Юкатан спричинило масштабні виверження вулканів на території сучасної Індії. Значна кількість вуглекислоти і сірководню в результаті цих вивержень потрапили в атмосферу і світовий океан, що призвело до справді глобальної катастрофи.