Новини науки - Вчені відкрили новий ізотоп урану - Технології - dt.ua

Вчені відкрили новий ізотоп урану

30 жовтня, 2015, 04:19 Роздрукувати

Фізики протестували новий підхід до синтезу важких ядер.

У нового ізотопу урану найбільший дефіцит нейтронів з усіх відомих

Міжнародна група фізиків синтезувала п'ять раніше невідомих ізотопів урану, нептунію, берклію і америцію. Серед них ізотоп з найбільшим дефіцитом нейтронів з усіх відомих — 216U. Такого результату вчені домоглися при тестуванні нового підходу до синтезу важких ядер.

Фізики "бомбардували" ядрами кальцію фольгу, яка була зроблена з кюрію товщиною всього 300 нанометрів. В результаті непружних зіткнень ядра атомів обмінювалися протонами і нейтронами, формуючи нові ізотопи.

Всього вченим вдалося зафіксувати більше 100 різних ядер, п'ять з яких раніше не спостерігалися вченими: 216U, 219Np, 233Bk , 223Am і 229Am. Всі вони відносяться до нейтронно-дефіцитним ізотопів, тобто нейтронів у них менше ніж у стійких ядрах цих елементів. Час напіврозпаду нових ізотопів коливається від мікросекунд 219Np, до десяти секунд у 233Bk.

"Коли усвідомлюєш, що в ядрах природного урану 146 нейтронів, а в новому ізотоп — всього 124, стає зрозуміло, як багато нам ще треба дізнатися про структуру атомного ядра і сили, яка його формує" — сказав один із співавторів дослідження Дон Шонесси.

Зараз в таблиці Менделєєва налічується 114 підтверджених елементів. Кожен з них володіє кількома ізотопами — атомами, чиї ядра складаються з однакової кількості протонів, але різної кількості нейтронів. На даний момент відомо близько 3 тисяч ізотопів, але як кажуть вчені, ще більш 4 тисяч належить відкрити.