Хаббл виявив неможливу чорну діру - Технології - dt.ua

Вчені відкрили "неможливу" чорну діру

12 липня, 15:26 Роздрукувати

Чорна діра оточена потужним диском матерії.

Чорна діра знаходиться на відстані 130 мільйонів світлових років від Землі © NASA

Астрономи за допомогою телескопа "Хаббл" виявили в центрі тьмяної галактики надмасивну чорну діру, оточену потужним диском матерії, що обертається. Як повідомляє NASA, згідно до існуючих теорій, такий диск не повинен існувати.

Об'єкт розташовується в галактиці NGC 3147 на відстані 130 мільйонів світлових років від Землі. Чорні діри в галактиках зразок NGC 3147 "недоїдають", оскільки гравітаційно захопленого матеріалу недостатньо для того, щоб регулярно їх харчувати. Тому тонка імла матерії утворює щось, схоже на кільце, а не "розплющується" на зразок диска.

Виявлення диска в NGC 3147 здивувало дослідників. Вони підкреслюють, що подібні диски були помічені в об'єктах зі светимістю в тисячу або навіть 100 тисяч разів більшою.

Речовина в диску рухається на швидкості близько 10% від світлової, завдяки чому на ньому можна спостерігати видимі ефекти Теорії відносності. Маса чорної діри складає приблизно 250 мільйонів сонячних.