Вчені відкрили другу за величиною надмасивну чорну діру

Вчені відкрили другу за величиною надмасивну чорну діру © NASA
Чорна діра розташовується в невеликому кластері з 20 галактик.

Чорна діра важча за Сонце в 17 мільярдів разів

Астрономи виявили другу за величиною надмасивну чорну діру, яка в 17 мільярдів разів важча за Сонце. Виявлена чорна діра розташована у несподіваному для вчених "малонаселеному" регіоні Всесвіту. Як повідомляється на сайті NASA, відкриття може означати, що подібні об'єкти є більш поширеним явищем, ніж вважалося раніше.

До цього найбільші чорні діри, чиї маси перевищують масу Сонця мінімум в 10 мільярдів разів, були виявлені в центрі великих галактик, в частині Всесвіту, багатою великими галактиками. Найбільша з відомих на даний момент чорна діра, чия маса становить 21 мільярд Сонць, розташовується в кластері Кома, який складається з тисячі галактик.

Нова чорна діра розташовується в еліптичній галактиці NGC 1600, яка знаходиться в сузір'ї Ерідана, в невеликій групі з 20 галактик. Відстань від Землі до чорної діри становить близько 200 мільйонів світлових років.

На думку дослідників, надмасивні чорні діри можуть бути утворені в результаті злиття двох чорних дір, яке сталося через злиття галактик, в центрі яких вони знаходилися.

Раніше повідомлялося про те, що астрономи виявили свідоцтва існування найближчої до Землінадмасивної чорної діри, яка активно продукує спалахи. Чорна діра розташовується в невеликій галактиці NGC 5195, розташованій на відстані 26 мільйонів світлових років від Землі.