Вчені успішно відновили розрізаний спинний мозок у щурів

Вчені успішно відновили розрізаний спинний мозок у щурів Вчені відновили розрізаний спинний мозок
Після процедури щури змогли свідомо рухатися, а деякі навіть ходити.

Вчені з Харбінського університету заявили про те, що їм успішно вдалося відновити діяльність спинного мозку щурів після розрізання. Через чотири тижні після обробки місця розрізу поліетиленгліколем щури вже здійснювали кроки, тоді як контрольні щури практично не могли рухатися. Висновки дослідників опубліковані в журналі CNS Neuroscience and Therapeutics.

У ході дослідження вчені працювали з 15 щурами, яким робили перетин спинного мозку в районі десятого грудного хребця. Місце розрізу у контрольної вибірки (складається з шести особин) обробляли розчином солі, а у решти щурів - поліетиленгліколем (PEG).

Моторна діяльність щурів оцінювали за шкалою Бассо, Беатти і Бреснана (BBB). Оцінка менше 7 балів передбачає стохастичні рідкісні рухи, від 8 до 13 - погано координовані кроки, а вище 14 - координовані рухи кінцівок. Спостереження робили протягом 28 днів. Вижили всі тварини, крім одного контрольного щура. У PEG-щурів моторна діяльність постійно поліпшувалася, і до 28-го дня за шкалою BBB становила в середньому 12 балів (у деяких - до 18). Щури усвідомлено рухалися, а деякі навіть ходили. У контрольних щурів моторна діяльність не піднімалася вище 3 балів - рухатися вони практично не могли.

Нейробіологи, критикують дану роботу, вказують на те, що в ній не представлено доказів повного перерізання спинного мозку при підготовці щурів до експерименту, а також не з'ясовано, чи дійсно відновлювалися аксони пошкоджених нейронів.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили в мозку людини два кластера генів, які відповідають за розвиток інтелекту. В ході досліджень вчені встановили, що ці ж гени в зміненому стані можуть призвести до епілепсії та когнітивного дисбалансу.