Вчені успішно провели ряд експериментів при підготовці до пересадки голови людини Серджіо Канаверо заявив про успішну підготовку до пересадки голови людини © Naked Science
Операція запланована на грудень 2017 року.

Міжнародна група біологів під керівництвом Серджіо Канаверо заявила про те, що успішно провела ряд експериментів, необхідних для проведення першої в світі операції з пересадки голови людини. Про це говориться в ряді статей, опублікованих у журналах Surgery і CNS Neuroscience & Therapeutics.

У кінці лютого 2015 року Канаверо заявив про те, що збирається провести операцію з пересадки голови людини на донорське тіло, поєднавши при цьому спинний мозок з головним мозком за допомогою спеціальної процедури, яку назвав "протокол GEMINI". На пересадку погодився російський програміст Валерій Спіридонов, який страждає невиліковним захворюванням - спінальною аміотрофією Вердинга-Гоффмана.

Тепер же Канаверо і його колеги оголосили про те, що їм вдалося успішно реалізувати ключовий етап цієї операції – зрощення стовбура мозку і спинного мозку – у дослідах на щурах. Для цього вчені використовували спеціальний надтонкий наноніж з вуглецю, органічну речовину поліетиленгліколь, що допомагає нервовим волокнам "склеїтися" один з одним, а також особливу методику стимуляції спинного мозку в місці розрізу, необхідну для появи зв'язку між нейронами.

За словами вчених, приблизно через місяць після пошкодження хребта і його зрощування за методикою Канаверо нервові волокна в хребті зрослися і тварини відновили рухливість кінцівок. Всі ці операції були здійснені на території Китаю, де для подібних дослідів немає обмежень.

Вчені провели експерименти з пересадки мозку на мавпах. Рухливість кінцівок не відновилася, але тварини залишилися живі і мозок не був пошкоджений через пересадку на нове тіло.

Як повідомляють автори публікацій, операція буде проведена за запланованим графіком – у грудні 2017 року. Докторові Канаверо у проведенні операції буде асистувати китайський лікар Рен Сяопін, в активі якого вже є вдалі операції з пересадки голови мавпи.