Вчені створили універсальну вакцину від раку

Вчені створили універсальну вакцину від раку Створена вченими вакцина успішно бореться з декількома видами раку © Lenta.ru
Вакцина "вчить" імунну систему боротися відразу з декількома видами раку.

Вчені зі Стенфорда створили зі стовбурових клітин потенційно проривну вакцину, яка "вчить" імунну систему боротися відразу з декількома видами раку. Про своє відкриття дослідники повідомили в журналі Cell Stem Cell.

У ході дослідження вчені звернули увагу на схожість між препарованими стовбуровими клітинами і різними видами раку. Виявилося, що на поверхні подібних клітин зі "стертою" пам'яттю присутня велика кількість білкових хвостів та інших виростів, характерних для ракових новоутворень і відсутніх в здорових клітинах.

Це наштовхнуло їх на думку, що подібні клітини можна використовувати в якості "мішені" для тренування імунітету, якщо імунну систему примусово включити, використовуючи той же набір молекул, який вони застосовували у попередніх дослідах на мишах.

Керуючись цією ідеєю, вчені створили протиракову вакцину, що складалася із суміші стимуляторів імунної системи і стовбурових клітин, частково виведених з ладу за допомогою радіації. Цю вакцину біологи ввели в організм декількох десятків мишей, і приблизно через тиждень імплантували в їхнє тіло культури клітин раку грудей.

Вакцинація виявилася надзвичайно ефективною – пухлини повністю зникли з організму 70% мишей через кілька днів після операції, а у решти 30% вони помітно зменшилися в розмірах.

Більше того, подальші експерименти показали, що імунна система гризунів реагувала таким же чином і на інші типи пухлин – рак легенів, шкіри та інших тканин і частин тіла. В жодному випадку, як зазначають вчені, їм не вдалося зафіксувати появи метастаз та інших ускладнень.

Раніше повідомлялося про те, що українські вчені винайшли протираковий засіб на основі чорних антарктичних дріжджів Nadsoniela nigra. Дослідження українських вчених-мікробіологів можуть допомогти в боротьбі з раком.