Вчені створили найбільший аналог кота Шредінгера

Вчені створили найбільший аналог кота Шредінгера Атоми рубідію перебували одночасно в двох віддалених точках © Naked Science
Атоми рубідію перебували одночасно в двох точках на відстані 54 сантиметрів один від одного.

Вчені зІ Стенфордського університету провели експеримент з котом Шредінгера в масштабі більше 50 сантиметрів. У ході експерименту вчені змогли домогтися того, що атоми рубідію перебували одночасно в двох точках, віддалених одна від одної на відстань 54 сантиметри. Про дослідження вчених повідомляє журнал Nature.

Американські вчені охолодили атоми рубідію до температури в мільярдні частки градуса вище абсолютного нуля. Така температура дозволила вченим провести досить довгі і точні вимірювання положення атомів після того, як єдина хмара атомів рубідію "розпалася" на два окремих потоки, що пролітали крізь вакуумну камеру різними траєкторіями. У результаті вчені змогли довести, що на момент вимірювання атоми перебували в суперпозиції з двох положень, віддалених один від одного на 54 сантиметри. Це, за словами фізиків, на сьогоднішній день найбільший аналог кота Шредінгера.

Кіт Шредінгера - уявний експеримент, запропонований австрійським фізиком-теоретиком Ервіном Шредінгер. Вчений хотів показати неповноту квантової механіки при переході від субатомних систем до макроскопічних. У закритий ящик поміщається кіт і механізм, що відкриває ємність з отрутою в разі розпаду радіоактивного атома. Імовірність розпаду за годину становила 50%, тобто ймовірність того, що кіт виживе чи помре, становить 50%. Відповідно до принципів квантової механіки виходить, що кіт, який сидів у ящику, і живий, і мертвий одночасно.

Раніше повідомлялося про те, що фізики планують створити "мікроб Шредінгера". У своєму експерименті фізики збираються перевести внутрішній стан мікроорганізму (наприклад, спін електрона в радикалі молекули гліцину - найменшої амінокислоти в живих істотах) в стан суперпозиції і поставити його в залежність від положення центру мас.