Новини науки - Вчені створили найбільший аналог кота Шредінгера - Технології - dt.ua

Вчені створили найбільший аналог кота Шредінгера

24 грудня, 2015, 11:40 Роздрукувати

Атоми рубідію перебували одночасно в двох точках на відстані 54 сантиметрів один від одного.

Атоми рубідію перебували одночасно в двох віддалених точках © Naked Science

Вчені зІ Стенфордського університету провели експеримент з котом Шредінгера в масштабі більше 50 сантиметрів. У ході експерименту вчені змогли домогтися того, що атоми рубідію перебували одночасно в двох точках, віддалених одна від одної на відстань 54 сантиметри. Про дослідження вчених повідомляє журнал Nature.

Американські вчені охолодили атоми рубідію до температури в мільярдні частки градуса вище абсолютного нуля. Така температура дозволила вченим провести досить довгі і точні вимірювання положення атомів після того, як єдина хмара атомів рубідію "розпалася" на два окремих потоки, що пролітали крізь вакуумну камеру різними траєкторіями. У результаті вчені змогли довести, що на момент вимірювання атоми перебували в суперпозиції з двох положень, віддалених один від одного на 54 сантиметри. Це, за словами фізиків, на сьогоднішній день найбільший аналог кота Шредінгера.