Вчені спростували користь алкоголю для здоров'я

Вчені спростували користь алкоголю для здоров'я Алкоголь підвищує ризик розвитку інфаркту та інсульту © Pixabay
Дослідники стверджують, що з кількістю випитого алкоголю ризик виникнення інсульту та інфаркту підвищується.

Вчені з Оксфордського університету, Пекінського університету і Китайської академії медичних наук заявили про те, що з підвищеним вживанням алкоголю артеріальний тиск і ризик інсульту зростають, незважаючи на твердження про те, що один-два алкогольних напою на день може захистити від цього, повідомляє Naked science.

Попередні дослідження показували, що помірне вживання алкоголю знижує ризик розвитку інсульту та інфаркту міокарда. Разом з тим, нове генетичне дослідження, в якому взяло участь півмільйона людина, цей зв'язок спростовує.

У дослідженні вчених взяли участь 512 715 жителів десяти регіонів Китаю, яких запитували про вживання алкоголю і стежили за їхнім фізичним станом протягом десяти років. Більш ніж у 160 тисяч (161 498 осіб) з них виміряли два генетичних варіанти - rs671 і rs1229984, - які істотно скорочують споживання алкоголю.

Після цього вчені розподілили учасників на дев'ять груп, для кожної встановили показові профілі вживання алкоголю: так, серед гомозиготних носіїв rs671 був виявлений лише 1% питущих, які вживали в середньому три грама алкоголю на тиждень. У результаті проведених аналізів було виявлено зв'язок між споживанням алкоголю і рівнем артеріального тиску: систолічний артеріальний тиск підвищувався на 4,5–5 міліметрів відповідно з кожними 280 грамів алкоголю на тиждень.

Виявилося, що шанси на виникнення інсульту зростали з кількістю алкоголю: ймовірність ішемічного і геморагічного інсультів підвищилася на 27 і 58% при кожних 280 грамів алкоголю на тиждень. Алкоголь може бути причиною 8% ішемічних і 16% геморагічних інсультів.

За словами дослідників, алкоголь підвищує ризик виникнення інсульту на 35% на кожні чотири додаткових напої на день, але ніяких захисних ефектів від помірного вживання алкоголю вчені не спостерігали.

Раніше вчені заявили про те, що захворювання на рак при палінні може бути викликано тим, що компоненти тютюнового диму змінюють роботу білкової "упаковки" ДНК, що робить гени вразливими до накопичення мутацій.