Вчені секвенували геном гігантського кальмара - Технології - dt.ua

Вчені секвенували геном гігантського кальмара

16 січня, 17:41 Роздрукувати

ДНК дозволить дізнатися, чи є це істота такою розумною, як вважаєься.

Вчені вивчили ДНК гігантського кальмара © Naked Science

Вчені з Копенгагенського університету і Морської біологічної лабораторії Вудс-Хол вперше прослідковували геном гігантського кальмара. ДНК цих істот допоможе дослідникам зрозуміти, як їм вдалося стати такими великими, а також відповісти на питання про те, чи дійсно вони є такими розумними, як вважається, повідомляє Naked science.

Гігантські кальмари – одні з найбільших безхребетних Землі. Довжина тіла цих істот може досягати п'яти метрів, а якщо брати до уваги ще й щупальця, то восьми. Ці істоти ставали персонажами легенд і страшних історій, чималу роль у чому відігравало те, що вони досить потайливі і про їхній спосіб життя відомо не так і багато. Тепер же дослідники вирішили секвенувати геном кальмарів.

Визначивши послідовність нуклеотидів геному, вчені з'ясували, що його розмір — близько 90% людського. Це головоноге може похвалитися приблизно 2,7 мільярда пар основ ДНК. Автори роботи проаналізував кілька давніх, добре відомих сімейств генів гігантського кальмара, порівнюючи їх з чотирма іншими видами головоногих, які були секвеновані, і з геномом людини.

Великі хребетні досягають своїх розмірів завдяки дублюванню геному. Тому важливі гени розвитку, такі як Hox (відповідають за положення частин тіла відносно один одного) та Wnt (відповідають за ембріогенез), теж зустрічаються в геномі не один раз. Але у гігантських кальмарів все не так. Тобто, у них є інший, унікальний механізм, який дозволяє їм досягати таких великих розмірів.

Керолайн Альбертіні, яка раніше провели розшифрування геномів інших головоногих, зазначила, що в 2015 році їм з командою вдалося виявити більше 100 генів сімейства протокадгеринів у восьминогів. Ці тварини славляться своїм інтелектом, але знахідка підкріпила розуміння біологічної основи розвитку їхнього мозку. "Вважається, що протокадгерини важливі для правильної організації складного мозку. Їх вважали інновацією хребетних, тому ми були дуже здивовані, коли знайшли більше 100 з них у геномі восьминога (в 2015 році)", - розповіла вона.

У новому дослідженні Альбертіні з колегами також ідентифікувала ці транскрипційні фактори у гігантського кальмара. Вчена зазначає, що відкриття цих факторів — незаперечний доказ того, що ці істоти мають складний мозок, який може породжувати високі інтелектуальні навички.