Вчені розшифрували найдавніше джерело Старого Заповіту

Вчені розшифрували найдавніше джерело Старого Заповіту Вчені розшифрували давньоєврейський сувій © Lenta.ru
Артефакт датується III-IV століттями нашої ери.

Вченим із США і Ізраїлю вдалося розшифрувати більшу частину тексту, який міститься в обугленному давньоєврейському сувої. Вік сувою становить понад 1,5 тисяч років. На думку дослідників, сувій є канонічною частиною Книги Левіт - третьої книги Моїсеєвого Закону. Таким чином, артефакт є найдавнішим з відомих джерел Старого Заповіту, повідомляється в журналі Science Advances.

Сувій був виявлений в 1970 році і датований III-IV століттями нашої ери. Довгий час його вміст залишалося невідомим, оскільки сувій сильно постраждав під час пожежі VI століття. Через це пергамент не можна було розгорнути, а будь-який дотик до нього міг призвести до його знищення.

У ході дослідження вчені використовували метод мікрокомп'ютерної томографії, який дозволив дослідити внутрішню структуру артефакту, залишаючи його в незайманому вигляді. В результаті вдалося встановити, що сувій з Ейн-Геді містить 35 рядків з Книги Левіт. Також з'ясувалося, що манера письма відповідала масорі - зводу правил зі збереження канонізованих текстів зі Старого Заповіту.

Дослідники сподіваються, що методи, які були розроблені для читання сувою, дозволять їм розшифрувати і інші стародавні артефакти.

Раніше повідомлялося про те, що бельгійський археолог серед неразобранных архівів виявиврекордно довгий єгипетський манускрипт. Він представляє собою двосторонній шкіряний сувій довжиною більше 2,5 метрів, а його вік складає більше чотирьох тисяч років.