Новини науки - Пояснити зв'язок депресії з безсонням - Технології - dt.ua

Вчені розповіли про зв'язок депресії та безсоння

27 липня, 2018, 15:26 Роздрукувати

Дослідникам вдалося виявити ділянки мозку, пов'язані з поганим сном і депресією.

Вчені пояснили зв'язок між депресією і безсонням

Група учених з Великої Британії і Китаю вперше змогла показати нейронну основу зв'язку між депресією і безсонням, виявивши ділянки мозку, які пов'язані з поганим сном, і з депресією. Як повідомляє Naked science, серед цих ділянок області, пов'язані з прийняттям рішень, роботою пам'яті і свідомості.

У ході дослідження вчені вивчили дані учасників проекту Human Connectome, які проходили всебічне обстеження, в тому числі і заповнювали особистісні опитувальники для оцінки депресії і якості сну. Були відібрані приблизно 1000 добровольців обох статей у віці від 22 до 35 років. Їхні опитувальники підтвердили позитивну кореляцію між депресією і безсонням.

Після цього дослідники розглянули 162 ділянки мозку, які тим чи іншим чином пов'язані зі сном, та виявили серед них 39, активність яких також підвищувалася у людей з депресією. Серед цих ділянок особливо виділяються ділянки кори – орбітофронтальна (бере участь у роботі механізмів підкріплення і прийняття рішень), дорсолатеральна префронтальна (важлива для роботи пам'яті) і предклиння в тім'яній області (вважається, що його нейрони відіграють велику роль у виникненні свідомості).

На думку дослідників, збудження цих ділянок і створює зв'язок між депресією і безсонням.