Вчені розповіли про секрет роботи "плаща-невидимки" ракових клітин

Вчені розповіли про секрет роботи "плаща-невидимки" ракових клітин Ракові клітини навчилися переховуватися від імунної системи
В ракових клітинах відсутній білок IL-33.

Вчені заявили про те, що ракові клітини приховують себе від імунної системи і безперешкодно рухаються по організму завдяки відсутності в них білка IL-33, який використовується імунітетом в якості розпізнавального знака раку. Висновки вчених були опубліковані в журналі Scientific Reports.

Дослідники вивчили молекули ДНК, що були витягнуті з сотень ракових пухлин пацієнтів, які проходили лікування в одній з клінік Ванкувера протягом останніх п'яти років. Вивчивши мутації в їхньому геномі, дослідники встановили, що ракові захворювання найчастіше "відроджувалися" в тілі тих пацієнтів, у яких спостерігалися мутації в гені IL-33.

Читайте також: Вчені відновили інтелект 10 пацієнтів з хворобою Альцгеймера

Дана ділянка ДНК і пов'язаний з нею білок інтерлейкін-33 грають важливу роль в роботі імунної системи. Вони синтезуються всередині звичайних клітин при появі серйозних неполадок у роботі різних клітинних механізмів усередині них, і виділення молекул IL-33 в зовнішнє середовище привертає увагу лімфоцитів та інших клітин імунної системи. Пошкодження в структурі IL-33 вважалися до недавнього часу причиною розвитку різних видів астми, алергій і сінної лихоманки.

На думку дослідників, білок відіграє важливу роль в сповіщенні імунної системи про наявність ракової пухлини. На користь цього говорить те, що придушення роботи IL-33 за допомогою спеціальних РНК-молекул призвело до того, що в ракових клітинах знизився не тільки рівень інтерлейкіну, але і цілий ряд молекул на поверхні клітини, що входять в так званий "головний комплекс гістосумісності".

Якщо на поверхні пухлини відсутні ці клітини, вона стає невидимою для імунних клітин, які оточують первинну пухлину. На думку дослідників, відновлення нормальної роботи IL-33 допоможе "полагодити" комплекс гістосумісності і зробити ракові клітини видимими для імунітету.

Дослідники ввели подібні "невидимі" пухлини в тіло мишей і обробили частину з них особливим ретровірусом, який "полагодив" IL-33. Це уповільнило зростання пухлини і запобігло розвитку метастазів.

Раніше повідомлялося про те, що українські вчені винайшли протираковий засіб на основі чорних антарктичних дріжджів Nadsoniela nigra. Дослідження українських вчених-мікробіологів можуть допомогти в боротьбі з раком.

Детальніше про дослідження українських вчених в Антарктиді читайте у статті Лідії Суржик та Володимира Драбчука "Українська Антарктида" для газети "Дзеркало тижня. Україна".