Новини науки - Вчені розповіли про ще одну небезпеку тривалого перебування в космосі - Технології - dt.ua

Вчені розповіли про ще одну небезпеку тривалого перебування в космосі

13 січня, 14:52 Роздрукувати

Довгі космічні перельоти можуть негативно позначитися на зорі астронавтів.

Довге перебування на борту космічного корабля може негативно позначитися на зорі астронавтів © NASA

Вчені заявили про те, що довге перебування на борту космічного корабля може негативно позначитися на зорі астронавтів. Висновки дослідників опубліковані в журналі JAMA Ophthalmology.

Дослідники припустили, що мікрогравитація здатна надавати куди більш комплексний вплив на тканини голови, ніж припускали раніше. Керуючись цією тезою, вчені перевірили зір у п'ятнадцяти астронавтів: вони проходили обстеження до і після польоту в космос. Як з'ясували фахівці, перебування в умовах невагомості веде до деформації так званого диска оптичного нерва, що представляє собою "пляму", в яку виходять з мозку нейрони взаємодіють з рецепторами сітківки. Політ у космос може викликати розтягнення цій частині оптичного нерва.

У результаті між сітківкою і мережею капілярів, що живить її, утворюється незначний проміжок. Останній швидко зменшується після повернення на Землю, а диск оптичного нерва при цьому "втягувався" всередину при падінні тиску всередині ока. Все це може призвести до серйозних труднощів у роботі сітківки.

Важливість відкриття підтверджують раніше отримані спостереження, згідно яким в 23% учасників короткочасних космічних польотів і у приблизно половини екіпажів довготривалих експедицій NASA спостерігали труднощі із зором. Фахівці не виключають, що дуже довге знаходження в умовах мікрогравітації взагалі приведе до сліпоти. Виходом можуть стати космічні кораблі з штучної силою тяжіння.