Вчені розповіли про розвинуту медицину у неандертальців

Вчені розповіли про розвинуту медицину у неандертальців Медицина неандертальців виявилася надзвичайно розвиненою © Naked Science
Лікувальні практики неандертальців дозволяли їм виживати навіть після важких травм.

Вчені з Єльського університету заявили про те, що медицина періоду існування неандертальців була настільки розвиненою, що дозволяла їм виживати навіть після важких травм. Як повідомляє Naked science, дослідники зробили свої висновки, проаналізувавши останки 35 неандертальців.

"Неандертальці стикалися з різними загрозами, у тому числі з великими небезпечними хижаками. Ми ж звикли бачити їх як грубих, сильних істот і не замислювалися над тим, як саме вони справлялися з пораненнями. Серед розглянутих зразків ми помітили багато випадків відновлення після різного роду травм. Наприклад, зустрічалися індивіди зі зламаною ногою. Це означає, що інші члени комуни повинні були не тільки полегшувати біль, але і перерозподіляти обов'язки, піклуватися про хворого, щоб той міг в подальшому знову активно брати участь у житті громади", - розповіла Пенні Спинкінс з Археологічного відділу університету.

Зазначається, що умови життя неандертальців не сприяли розвитку патогенів, тому їм нечасто доводилося боротися з інфекціями. Разом з тим, під час полювання збільшувався ризик відкритих поранень. Громади ж неандертальців налічували невелику кількість індивідів, тому їхнє виживання залежало від кожного з них. Це означало, що розвиток лікувальних практик потребував вдосконалення.

Дослідники встановили, що неандертальці очищали рани, з'єднували зламані кістки і приймали пологи. Тазові кістки жінок і голови новонароджених частково відповідали тим розмірами, якими володіють сучасні люди, тому, на думку фахівців, без сторонньої допомоги вони навряд чи б вижив. Це відкриття показує, що для неандертальців медицина мала насамперед практичне значення, а не ритуальне.

Раніше вчені встановили, що гени неандертальців викликають депресії, нікотинову залежність і захворювання шкіри у сучасних людей.