Вчені дізналися про нову небезпеку космічних подорожей - Технології - dt.ua

Вчені розповіли про нову небезпеку космічних подорожей

6 серпня, 2019, 14:30 Роздрукувати

Космічна радіація призводить до зниження когнітивних здібностей астронавтів.

Космічна радіація може негативно вплинути на здоров'я астронавтів © NASA

Вчені з Каліфорнійського університету в Ірвайні провели досліди на мишах і розповіли про нову небезпеку космічної радіації при тривалих космічних польотах. Виявилося, що космічне випромінювання може знизити когнітивні здібності і призвести до зростання почуття тривожності у астронавтів, повідомляє Naked science.

У ході дослідження вчені на протягом півроку піддавали лабораторних мишей впливу невисоких доз радіації. В результаті у них з'явилися проблеми з пам'яттю і здатністю навчатися, а також проявилися ознаки хронічного стресу і тривожності. Тварини з побоюванням досліджували темні кути і тіні, а також гірше запам'ятовували нові стимули.

За словами дослідників, дози радіації відповідали тим, з якими астронавтам доведеться зіткнутися при польотах у космос. Радіаційному впливу піддавалися 40 мишей, ще 40 були використані в якості контрольної групи. Через півроку після завершення експериментів дослідники вивчили мозок піддослідних мишей і помітили суттєві зміни в їхніх нейронах.

Вчені підкреслюють, що миші по-різному реагували на радіацію. У деяких погіршення когнітивних здібностей було значним, а в інших вони змінювалися не так сильно.