Вчені розповіли про нову небезпеку космічних подорожей

Вчені розповіли про нову небезпеку космічних подорожей Мікрогравітація змінює структуру мозку людини © Naked Science
Тривале перебування в космосі впливає на структуру мозку.

Міжнародна група вчених заявила про те, що тривале перебування в космосі (близько півроку), впливає на структуру головного мозку. Як повідомляє N+1, кількість білої і сірої речовини зменшується, а спинномозкової рідини – збільшується.

У ході дослідження вчені вивчили структуру головного мозку 10 астронавтів за допомогою МРТ-сканування, яке ті проходили до польоту, відразу після і через кілька місяців після повернення на Землю. Всі учасники експерименту провели в мікрогравітації в середньому 189 днів.

Вчені виявили, що, порівняно зі структурою головного мозку до польоту, після польоту у астронавтів спостерігалося зменшення об'єму сірої речовини в правій середній скроневій звивині на 3,3%, але цей показник повернувся до норми (різниця в об'ємі склала близько 1,2%). Зменшення білої речовини було незначним і спостерігалося тільки відразу після польоту, але вчені виявили збільшення об'єму спинномозкової рідини через кілька місяців після польоту.

На думку дослідників, виявлені ними зміни можуть пояснити причини появи порушень, які були виявлені після польотів в космос, наприклад, проблем із зором через набряк диска зорового нерва. Разом з тим, для того, щоб встановити такий зв'язок, необхідно проводити подальші дослідження.

Раніше вчені з Джорджтаунського університету заявили про те, що тривалі космічно подорожі, наприклад політ на Марс, можуть негативно позначитися на роботі шлунково-кишкового тракту астронавтів і стати причиною розвитку пухлин у шлунку і кишечнику.