Вчені розповіли про незвичайну поведінку пульсара із сузір'я Вітрил

Вчені розповіли про незвичайну поведінку пульсара із сузір'я Вітрил Обертання пульсара не вписується в існуючі моделі © Naked Science
Обертання пульсара PSR J0835-4510 не вписується в існуючі моделі.

Вчені з Університету Монаша, Центру передового досвіду з дослідження гравітаційних хвиль (OzGrav), Університету Макгілла в Канаді і австралійського Університету Тасманії звернули увагу на незвичайну поведінку пульсара PSR J0835-4510 (пульсар в Вітрилах). Дослідники помітили, що його обертання не вписується в існуючі моделі, повідомляє Naked science.

Пульсар розташовується на відстані 959 світлових років від Землі і давно привертав увагу дослідників. Він володіє найменшим відомим на даний момент періодом обертання і третім по яскравості оптичним компонентом.

Разом з тим, тепер вчені зацікавилися ним з іншого приводу. У центрі уваги дослідників опинилося явище, відоме як глитч - несподіване збільшення частоти обертання пульсара, яка зазвичай постійно зменшується через гальмування, що викликається викидами випромінювання частинок і високих енергій. Вчені вважають, що в його основі лежать процеси, що відбуваються всередині пульсара.

Проаналізувавши дані за 2016 рік, дослідники з'ясували, що під час "збою" пульсар дійсно почав обертатися швидше, а потім повернувся в норму. Але одне спостереження не вписується в модель поведінки пульсарів. "Безпосередньо перед "збоєм" ми помітили, що зірка уповільнює швидкість обертання, перш ніж почати його знову", - говорить доктор Грег Ештон з Університету Монаша. Вчені вважають, що незрозуміла поведінка пульсара може стати ключем до розуміння природи глитча, однак потрібні нові дані, щоб можна було впевнено говорити про це.

Раніше дослідники заявили про те, що спіральний візерунок, який формується в пилу навколо новоутворених зірок, може свідчити про наявність величезних прихованих планет. При цьому вік зірок становить всього кілька мільйонів років, тобто близько одного відсотка від віку Сонця.