Вчені помітили незвичайну поведінку пульсара в сузір'ї Вітрил - Технології - dt.ua

Вчені розповіли про незвичайну поведінку пульсара із сузір'я Вітрил

13 серпня, 16:39 Роздрукувати

Обертання пульсара PSR J0835-4510 не вписується в існуючі моделі.

Обертання пульсара не вписується в існуючі моделі © Naked Science

Вчені з Університету Монаша, Центру передового досвіду з дослідження гравітаційних хвиль (OzGrav), Університету Макгілла в Канаді і австралійського Університету Тасманії звернули увагу на незвичайну поведінку пульсара PSR J0835-4510 (пульсар в Вітрилах). Дослідники помітили, що його обертання не вписується в існуючі моделі, повідомляє Naked science.

Пульсар розташовується на відстані 959 світлових років від Землі і давно привертав увагу дослідників. Він володіє найменшим відомим на даний момент періодом обертання і третім по яскравості оптичним компонентом.

Разом з тим, тепер вчені зацікавилися ним з іншого приводу. У центрі уваги дослідників опинилося явище, відоме як глитч - несподіване збільшення частоти обертання пульсара, яка зазвичай постійно зменшується через гальмування, що викликається викидами випромінювання частинок і високих енергій. Вчені вважають, що в його основі лежать процеси, що відбуваються всередині пульсара.

Проаналізувавши дані за 2016 рік, дослідники з'ясували, що під час "збою" пульсар дійсно почав обертатися швидше, а потім повернувся в норму. Але одне спостереження не вписується в модель поведінки пульсарів. "Безпосередньо перед "збоєм" ми помітили, що зірка уповільнює швидкість обертання, перш ніж почати його знову", — говорить доктор Грег Ештон з Університету Монаша. Вчені вважають, що незрозуміла поведінка пульсара може стати ключем до розуміння природи глитча, однак потрібні нові дані, щоб можна було впевнено говорити про це.