Вчені розповіли про незвичайні обставини виверження вулкана на Гаваях

Вчені розповіли про незвичайні обставини виверження вулкана на Гаваях Виверження вулкана Кілауеа здивувало вчених © Joel Santos / Barcroft Images
Раніше подібні обставини не спостерігалися.

Американські вчені заявили про те, що виверження вулкану Кілауеа на Гаваях було безпрецедентною вулканічною подією, оскільки відбувалося в умовах, які не спостерігалися раніше. Як повідомляє Naked science, дослідники з'ясували, що утворення кальдери відбулося не так, як передбачалося.

Кальдера – улоговина, яка з'явилася в результаті виверження – опустилася приблизно на 500 метрів углиб, а процес її утворення відбувався в кілька етапів. Крім того, дослідників здивував факт того, що підземні води не зіграли значної ролі у вибухах, які відбувалися під час руйнування кальдери. Вони були викликані тиском поршневого типу, що виникає в результаті кожної дефляції.

Крім того, виявилося, що у частину моря, куди потрапила велика кількість розплавленої лави, життя повернулася через 100 днів. Виявилося, залізобактерії скористалися моментом і "оселилися" у потоках лави. Вчені також знайшли докази гідротермальної активності в тих районах. Це спостереження важливе, оскільки раніше вважалося, що на це потрібно більше часу.

Раніше вчені заявили про те, що вулкан в Єллоустоні може прокинутися вже в найближчі кілька десятків, а не сотень років, як передбачалося раніше.