Новини науки - Вчені розповіли про несподівану користь бігу - Новини IT і науки - dt.ua

Вчені розповіли про несподівану користь бігу

20 лютого, 10:56 Роздрукувати

Заняття бігом дозволяють поліпшити пам'ять.

Біг допомагає знизити вплив стресу на гіпокамп

Вчені заявили про те, що заняття бігом допомагають зменшити негативний вплив хронічного стресу на гіпокамп і, тим самим, поліпшити пам'ять. Висновки дослідників опубліковані в журналі Neuroscience.

"Фізичні вправи – це простий і дешевий спосіб позбавитися від негативного впливу стресу на пам'ять", - заявив один з дослідників Джефф Едвардс.

Запам'ятовування інформації протікає оптимально у випадку посилення синаптичної передачі між двома нейронами. Цей процес називається довготривалою потенціацією. Однак хронічний або тривалий стрес послаблює синаптичну передачу, що має негативний вплив на пам'ять.

У ході дослідження вчені провели експерименти на мишах. Одна група гризунів використовувала колеса для бігу протягом чотирьох тижнів, пробігаючи в середньому по п'ять кілометрів в день, а друга вела малорухливий спосіб життя. Половина кожної групи піддавалася стресовим ситуаціям, таким як ходьба на піднятій платформі або плавання в холодній воді.

Протягом години після стресових ситуацій дослідники перевіряли здатність мишей запам'ятовувати, проходячи лабіринт. З'ясувалося, що миші, які зазнали стрес, що мають фізичне навантаження, справляються з завданням краще, ніж ті, хто не займався бігом. Така ж перевага була зафіксована і у активних мишей перед неактивними, які не піддавалися стресу.