Вчені розповіли про користь вживання помідорів

Вчені розповіли про користь вживання помідорів Вживання в їжу помідорів дозволяє знизити ризик розвитку раку печінки
Пігмент, який міститься у томатах, запобігає розвитку раку і жирової хвороби печінки.

Вчені Університету Тафтса заявили про те, що пігмент лікопін, який міститься в томатах, знижує ризик розвитку жирової хвороби, запалення і раку печінки. Як повідомляє MedicalXpress, відкриття важливе, оскільки розвитку від 30 до 50% раку можна уникнути, якщо слідувати правилам, які перешкоджають його появі.

Наголошується, що їжа, яку вживає людина, здатна вплинути на ризик розвитку раку печінки, легенів і товстої кишки. Тепер же вчені дізналися, що лікопін, який надає овочам і фруктам червоний відтінок, може знизити ризик розвитку раку печінки.

У ході дослідження вчені вводили в організм тільки що народжених мишей канцероген, який сприяє формуванню злоякісних пухлин печінки. Крім того, гризунів годували їжею з високим вмістом жирів. Одна з груп мишей отримувала також томатний порошок. У людей ця доза порошку відповідав би двом-трьом томатам на день або вживанню томатного соусу до пасти.

Виявилося, що лікопін збільшував кількість і різноманітність корисної мікрофлори, що запобігало надмірному росту деяких бактерій, що викликають запалення. При цьому зменшувалась імовірність жирової хвороби печінки і раку, чому сприяла нездорова дієта.

Крім того, вчені дізналися, що вживання томатного порошку більш ефективне, ніж лікопін окремо, оскільки в помідорах присутні інші корисні речовини, наприклад, вітаміни Е і С, фолати, мінерали, фенольні сполуки і харчові волокна.

Раніше повідомлялося про те, що українські вчені винайшли протираковий засіб на основі чорних антарктичних дріжджів Nadsoniela nigra. Дослідження українських вчених-мікробіологів можуть допомогти в боротьбі з раком.