Вчені розповіли про геологічну еволюцію астероїда Рюгу - Технології - dt.ua

Вчені розповіли про геологічну еволюцію астероїда Рюгу

4 грудня, 17:50 Роздрукувати

Дослідники склали глобальний каталог кратерів на небесному тілі.

Геологи склали глобальний каталог кратерів Рюгу © N+1

Група астрономів на чолі з Наоюкі Хіратою створила глобальний каталог кратерів астероїда Рюгу, що дозволило визначити геологічний вік окремих ділянок його поверхні. Виявилося, що дві півкулі Рюгу були утворені в різний час, повідомляє N+1.

У ході дослідження вчені використали 340 знімків, які були зроблені станцією "Хаябуса-2" у період з липня по лютий 2018 2019 року. Дослідники аналізували просторове розташування кратерів на Рюгу і їхні розміри.

У результаті вченим вдалося знайти на астероїді всі ударні кратери розмірами від 10 до 20 метрів. Всього їх на Рюгу виявилося 77. При цьому, дослідники помітили закономірність в їхньому розподілі: в східній півкулі, поблизу головного меридіана, було виявлено найбільшу кількість кратерів, а от у західній півкулі майже немає кратерів. Це говорить про те, що дві півкулі астероїда сформувалися в різний час, зокрема, що західна півкуля — геологічно молодша. У полярних регіонах Рюгу було виявлено дуже мало кратерів, при цьому в більш низьких широтах їх стає більше — це добре співвідноситься з процесами перебудови поверхневого шару в минулому.

Вчені також з'ясували, що екваторіальний хребет, розташований у східній півкулі, утворився в далекому минулому, коли період обертання астероїда становив близько трьох годин. На думку дослідників, було щонайменше два періоди в історії Рюгу, коли швидкість сильно збільшувалася.