Вчені розповіли про дієту стародавніх гігантських лінивців

Вчені розповіли про дієту стародавніх гігантських лінивців Предки людини полювали на гігантських лінивців © Naked Science
Тварини вимерли 10-14 тисяч років тому.

Вчені з Іллінойського університету в Урбана-Шампейн вивчили останки гігантських лінивців, які були знайдені в Белізі у 2014 році, і отримали дані про те, коли жила давня загадкова істота і чим вона харчувалася. Як повідомляє Naked science, дослідники дізналися, що тварина померла 27 тисяч років тому.

Кістки лінивця були знайдені в ямі глибиною 61 метр, а самі кістки розташовувалися на глибині 21 метра, під водою. Археологи припустили, що лінивець хотів попити з ями, але, провалившись, не зміг вибратися назовні і помер. У глиняній пастці знайшли частину стегнової кістки, уламок кістки руки і великий зуб (10 сантиметрів в довжину і два з половиною завширшки).

Вчені вивчили зуб за допомогою вакуумного фрезерування і провели ізотопний аналіз, щоб дізнатися, чим харчувався лінивець. Виявилося, що він помер 27 тисяч років тому і йому доводилося виживати в суворих умовах. Дев'ять місяців в році у регіоні, де мешкала істота, панувала засуха, а на три місяці наставав сезон дощів. Під час першого періоду лінивці харчувалися деревними рослинами чагарникового типу, а з приходом вологи переходили на трави і квіти. Ця інформація допомогла зрозуміти, чому цей вид існував так довго

Eremotherium laurillardi вимерли 10-14 тисяч років тому, перед цим йшов максимум зледеніння - час максимального обсягу льодовикових покривів протягом останньої льодовикової епохи, який тривав майже сім тисяч років. В той час в районі Белізу панувала посуха: вчені припускають, що лінивець шукав джерело води.

На думку дослідників, гігантські лінивці не могли вимерти в результаті змін клімату, оскільки вміли до них пристосовуватися. Ймовірно, причиною їхнього вимирання також стали предки сучасних людей, які з приходом на цю територію почали полювати на цих тварин.

Раніше вчені провели експеримент, в рамках якого довели, що тварини з великим розміром мозку по відношенню до маси тіла володіють більш високим інтелектом.