Вчені розкрили таємницю схожих на солодку вату екзопланет

Вчені розкрили таємницю схожих на солодку вату екзопланет Суперпафи можуть бути оточені системою кілець © Science Alert
На думку вчених, це можуть бути маленькі планети з системою кілець.

Астрономи запропонували нове пояснення існування екзопланет, які нагадують солодку вату. За їхніми словами, вони можуть виявитися не газовими гігантами, як вважалося, а невеликими планетами, оточеними системою кілець, повідомляє Science Alert.

Планети-"солодка вата" або суперпафи були знайдені в Чумацькому Шляху. Розмірами вони нагадують газові гіганти, а ось їхня маса значно менша і в деяких випадках може досягати всього 1% від маси великих планет. Як таке може бути, залишалося таємницею для дослідників, тепер же цьому знайшли нове пояснення.

Суперпафи виявили за допомогою транзитного методу, коли телескопи спостерігають за зірками, фіксуючи зміни в яскравості, які можуть свідчити про те, що по диску пройшла планета. Те, наскільки змінилася яскравість зірки, дозволяє вченим визначити розміри екзопланети. Ще один спосіб, за допомогою якого можна визначити масу планети, - спостереження за невеликими погойдуваннями зірки.

У випадку з суперпафами дослідники помітили диспропорцію між розмірами екзопланети і її масою. На думку дослідників, це можна пояснити тим, що планету оточує гігантська система кілець. Проведене моделювання показало, що система кілець дійсно може сприяти тому, що планета здається набагато більшою за свої розміри.

Разом з тим, це справедливо не для всіх суперпафів. Вони розташовуються доволі близько до зірки, тому кільця, які їх оточують, повинні складатися з каменю, а не з льоду. Кам'яні ж кільця можуть бути такими великими тільки в тому випадку, якщо порода пориста.

Раніше астрономи з Рочестерського інституту технологій заявили про виявлення гігантської молодої планети на відстані 330 світлових років від Сонячної системи. Це найближча до Землі з настільки молодих екзопланет, відомих на даний момент.