Новини науки - Вчені розкрили таємницю походження цивілізації з острова Пасхи - Технології - dt.ua

Вчені розкрили таємницю походження цивілізації з острова Пасхи

13 жовтня, 2017, 12:09 Роздрукувати

Стародавні люди виявилися родичами полінезійців.

Стародавні жителі острова Пасхи були родичами полінезійців © wikipedia

Генетики розшифрували ДНК давніх жителів острова Пасхи і прийшли до висновку, що ті були родичами полінезійців, які ніколи не контактували з іншими людьми до прибуття на острів європейців. Висновки дослідників опубліковані в журналі Current Biology.

У ході дослідження вчені відновили і розшифрували ДНК, яка була витягнута з кісток п'яти стародавніх мешканців острову, чиї останки були знайдені у 1980-х роках у містечку Анакена і вивезені в музей Кон-Тікі в Норвегії.

Три з них, як відзначають вчені, жили до приходу європейців на острів Пасхи, в 1445-1624 роках, а два інших – незадовго до або вже в часи панування рабовласників, на початку ХІХ і ХХ століть.

І геноми мітохондрій, і інші обривки ДНК однозначно вказали на те, що жителі острова Пасхи жили в ізоляції кілька тисяч років після свого прибуття на цю землю, та не контактували з індіанцями або іншими народами планети до початку XVIII століття, коли острів був відкритий мореплавцями з Європи.

Де знаходиться батьківщина загадкових людей з острова Пасхи? Поки на це питання немає однозначної відповіді, однак найбільше їхня ДНК схожа на те, як влаштований геном людей, що живуть сьогодні в південній частині Полінезії.