Вчені розкрили таємницю походження атмосфери Титану

Вчені розкрили таємницю походження атмосфери Титану Титан може виробляти атмосферу зі своїх надр © NASA
Титан – єдиний супутник, що має власну щільну атмосферу.

Вчені з Південно-Західного дослідницького інституту в Техасі розкрили механізм утворення атмосфери на супутнику Сатурна Титані. Як повідомляє Naked science, Титан – єдиний супутник, що має власну атмосферу, і єдине тіло, крім Землі, на якому існує кругообіг рідини.

Атмосфера супутника Сатурна дивна – вона набагато холодніша, щільніша і масивніша за атмосферу Землі і на 95% складається з азоту. Решту 5% атмосфери майже повністю складає метан. Він постійно виводиться з кругообігу, перетворюючись на більш великі і важкі молекули і осідаючи на поверхні супутника. Тому запаси метану, як припустили вчені, повинні постійно поповнюватися.

На думку дослідників, аміак у формі льоду доставлявся на Титан кометами, а потім перетворювався на азот. У ході дослідження вчені вивчили дані, які були отримані в ході вивчення комети 67Р/Чурюмова - Герасименко. Виявилося, що органіка становить до 25% її маси. Комети - тіла примітивні, що утворилися ще в ранній Сонячній системі, і безліч їх могли ще тоді увійти до складу більш великих тіл, планет і супутників.

Вчені змоделювали такий сценарій, показавши, що органіка, включена таким чином до складу Титану, може постійно розкладатися під дією високої температури і тиску в його надрах. Цей безперервний процес веде до вивільнення газів - передусім метану, який просочується до поверхні. За розрахунками авторів, така гіпотеза може пояснювати близько половини всієї маси азоту, який накопичила щільна і загадкова атмосфера супутника.

Раніше команда місії Cassini припустила, що у морях на Титані, можуть існувати сильні течії, викликані великими потоками сонячної енергії.