Вчені розкрили таємницю "магнітного компаса" птахів

Вчені розкрили таємницю "магнітного компаса" птахів Вчені визначили, як працює "магнітний компас" птахів
Птахи виробляють у себе в голові магнітну карту Землі.

Міжнародна група вчених простежила за міграцією очеретянок і встановила, як ці птахи використовують свій "біокомпас" для того, щоб визначити своє місце на карті під час перельоту. Висновки дослідників опубліковані в журналі Current Biology.

У ході дослідження біологи спіймали кількох молодих птахів, що ніколи не здійснювали переліт на місце зимовища, і кілька дорослих очеретянок, і простежили за тим, як буде змінюватися їхня поведінка в особливій клітці, здатній імітувати магнітне поле в довільній точці на поверхні Землі. Дослідники вибрали точку, яка перебувала на відстані 1,5 тисяч кілометрів від місця проведення експерименту.

Птахи повели себе так, ніби дійсно опинилися на північ від місця проведення експерименту і повернули на південь для того, щоб компенсувати зсув.

Таким чином, як відзначають біологи, поводили себе тільки дорослі птахи, а молоді очеретянки виявлялися дезорієнтовані змінами магнітного поля. Це дуже важлива відмінність, оскільки вона показує, що птахи будують у себе в голові магнітну карту Землі, а не мають її від народження.

Таким чином, вченим вперше вдалося довести, що птахи можуть вимірювати різницю між магнітною і географічною північчю і використовувати її для визначення свого положення на трасі міграції. На думку дослідників, коли птах наближається до точки зимівлі або гніздування, він починає використовувати інші орієнтири – запахи, Сонце або зірки – для обчислення точного положення своєї цілі на карті місцевості.

Раніше вчені з'ясували, що полівки прерій здатні до емпатії. Раніше вчені вважали, що здатність до емпатії є тільки у тварин з відносно великим мозком: мавп, слонів, собак. Тепер же дослідники встановили, що полівки, відомі як хороші сім'янини, здатні надавати допомогу своїм друзям і родичам.