Вчені розкрили таємницю капелюхів велетнів острова Пасхи

Вчені розкрили таємницю капелюхів велетнів острова Пасхи Вага пукао може досягати 12 тонн © Science Alert
Вагf кам'яних капелюхів досягає 12 тонн.

Вчені з Бінгемтонського університету в США заявили про те, що їм вдалося знайти відповідь на питання про те, як аборигенам острова Пасхи вдавалося встановлювати гігантські кам'яні капелюхи (пукао) на голови бовванів. Як повідомляє Science Alert, аборигени використовували складну техніку парбаклин, яка включала в себе створення похилого насипу, що досягав верхівки голови статуї, і систему канатів.

Наголошується, що техніка передбачає обернення каната навколо пукао циліндричної форми. Будівельники, притримуючи обидва кінці каната на верхній частині рампи, тягли один з них, докладаючи мінімум зусиль для підняття капелюха по похилій поверхні.

У ході дослідження вчені провели 3D-моделювання, в якому враховувалися висота статуй, фізична сила людей і маса капелюхів статуй, які перебували на чотирьох різних церемоніальних платформах. У результаті дослідники встановили, що навіть найважчі пукао могли бути встановлені на голови статуй за участю 15 і менш людина.

Science Alert

Раніше повідомлялося про те, що вчені розкрили таємницю зникнення цивілізації острова Пасхи. На думку вчених, загадкова цивілізація, яка залишила після себе безліч кам'яних бовванів, не могла зникнути в результаті військового конфлікту.