Вчені розкрили таємницю Базельського папірусу

Вчені розкрили таємницю Базельського папірусу Вчені прочитали текст Базельського папірусу © University of Basel
Папірус виявився медичним документом.

Вчені з Університету Базеля змогли розкрити таємницю Базельського папірусу, який був знайдений в XVI столітті і текст якого залишався загадкою для вчених. Як повідомляється на сайті установи, виявилося що папірус є медичним документом, який, швидше за все, був написаний давньоримським медиком Галеном.

На даний момент у власності Базельського університету перебувають 65 різних документів, написаних на п'яти мовах, які були передані установі у 1900 роках для навчання студентів. Базельський папірус залишався загадкою для дослідників, оскільки обидві його сторони покривав дзеркальний напис, який вчені не могли розшифрувати.

Тепер же дослідники просканували його ультрафіолетовим і інфрачервоним випромінюваннями і встановили, що це не один папірус, як вважалося раніше, а ціла група, яка була склеєна разом. Дослідники розклеїли листки і вперше змогли прочитати текст.

"Це сенсаційне відкриття. Більшість паперів - листи, контракти і рецепти. Тепер текст можна прочитати, і він дуже цінний. Зараз ми можемо з упевненістю сказати, що він присвячений медицині і датується періодом пізньої античності. В ньому йдеться про "істеричне апное", - заявила професор стародавньої історії Сабіна Хьюбнер.

Раніше повідомлялося про те, що вчені розкрили таємницю зникнення цивілізації острова Пасхи. На думку вчених, загадкова цивілізація, яка залишила після себе безліч кам'яних бовванів, не могла зникнути в результаті військового конфлікту.