Новини науки - Розкрита таємниця Базельського папірусу - Технології - dt.ua

Вчені розкрили таємницю Базельського папірусу

13 липня, 14:52 Роздрукувати

Папірус виявився медичним документом.

Вчені прочитали текст Базельського папірусу © University of Basel

Вчені з Університету Базеля змогли розкрити таємницю Базельського папірусу, який був знайдений в XVI столітті і текст якого залишався загадкою для вчених. Як повідомляється на сайті установи, виявилося що папірус є медичним документом, який, швидше за все, був написаний давньоримським медиком Галеном.

На даний момент у власності Базельського університету перебувають 65 різних документів, написаних на п'яти мовах, які були передані установі у 1900 роках для навчання студентів. Базельський папірус залишався загадкою для дослідників, оскільки обидві його сторони покривав дзеркальний напис, який вчені не могли розшифрувати.

Тепер же дослідники просканували його ультрафіолетовим і інфрачервоним випромінюваннями і встановили, що це не один папірус, як вважалося раніше, а ціла група, яка була склеєна разом. Дослідники розклеїли листки і вперше змогли прочитати текст.

"Це сенсаційне відкриття. Більшість паперів — листи, контракти і рецепти. Тепер текст можна прочитати, і він дуже цінний. Зараз ми можемо з упевненістю сказати, що він присвячений медицині і датується періодом пізньої античності. В ньому йдеться про "істеричне апное", - заявила професор стародавньої історії Сабіна Хьюбнер.