Вчені пояснили довголіття гігантських черепах - Технології - dt.ua

Вчені розкрили секрет довголіття гігантських черепах

4 грудня, 15:13 Роздрукувати

Дослідники проаналізували геном Самотнього Джорджа.

Вчені визначили гени, які відповідають за довголіття гігантських черепах © Naked Science

Міжнародна група генетиків під керівництвом Карлоса Лопеса-Отіна з університету Ов'єдо проаналізувала ДНК Самотнього Джорджа та інших гігантських черепах і виявила гени, які пов'язані з пригніченням росту ракових пухлин і підвищеною активністю імунітету. Як повідомляє Naked science, на думку дослідників, їм вдалося виділити гени, які допомагають черепахам доживати до 200 років.

Самотній Джордж — самець підвиду абінгдонські слонові черепахи (Chelonoidis abingdonii), які жили на Галапагоських островах до того, як їх винищили 150 років тому. Самотній Джордж залишився єдиним представником виду і був перевезений на станцію імені Чарльза Дарвіна на Галапагоських островах, вчені намагалися отримати від нього потомство, але безуспішно. У 2012 році він помер і він залишив вченим тільки генетичний матеріал.

Крім абінгдонських слонових черепах, існують також інші підвиди, наприклад, сейшельська гігантська черепаха, чисельність представників даного виду оцінюється в 150 тисяч особин. Дослідники прослідковували геном черепах і порівняли його з генетичним матеріалом рептилій, риб, мишей і людини, щоб визначити ділянки ДНК, що грають ключову роль в довголітті черепах.

Дослідникам вдалося з'ясувати, що загальний предок абінгдонських слонових і сейшельських гігантських черепах мешкав на Землі 40 мільйонів років тому. Крім того, вченим вдалося виділити 43 гена, які можуть впливати на високу тривалість життя. Деякі з них пов'язані з імунною системою і захистом від вірусів, паразитів і інфекцій. Крім того, у гігантських черепах були знайдені копії генів, які відповідають за придушення росту злоякісних пухлин.

Проте найцікавішою знахідкою виявились ті гени, які задіяні у виправленні хімічних пошкоджень і розривів в молекулах ДНК. Зокрема, вони помітили зміна в гені XRCC6, який задіяний у з'єднанні дволанцюгових розривів ДНК. Єдина тварина зі схожою мутацією — голий землекоп, який відомий тим, що здатний зупинити індивідуальний розвиток на стадії немовляти (неотенія).