Вчені розкрили механізм появи шизофренії і аутизму у мавп

Вчені розкрили механізм появи шизофренії і аутизму у мавп Вчені визначили механізм появи шизофренії у макак
Результати дослідження допоможуть визначити причини розвитку нейродегенеративних захворювань у людини.

Нейробілоги провели детальний аналіз розвитку головного мозку у макак-резусів, що допомогло їм визначити гени, які відповідають за формування певних зон. Результати досліджень вчених були опубліковані в журналі Nature.

Досі дослідники не могли визначити, які конкретні генетичні механізми обумовлювали розвиток певних мозкових структур, а також появу таких захворювань, як шизофренія або аутизм. У ході нового дослідження вчені об'єднали анатомічні дані з даними, отриманими за допомогою досліджень в області транскриптоміки - напряму науки, що вивчає сукупності всіх клітинних транскриптів. Нейробіологи вивчали активність генів на кожному з десяти основних етапів розвитку мозку макак, які охоплюють як ембріональний, так і післяпологовий періоди.

Результати показали, що гени, пов'язані з аутизмом, особливо активні у молодих нервових клітинах неокортексу під час ембріонального розвитку. У той же час гени шизофренії включаються у дорослому організмі. Вчені сподіваються, що їхнє дослідження дозволить провести аналогію з мозком людини для виявлення причин, що лежать в основі важких психічних і нейродегенеративних розладів.

Раніше вчені встановили, що імунні клітини мозку людей, хворих на шизофренію, які є більш активними, ніж у людей без захворювання, і ця активність з'являється ще до того, як розлад починає розвиватися.