Рак - Вчені розповіли, як рак поширюється по організму - Новини IT і науки - dt.ua

Вчені розкрили механізм поширення раку

27 квітня, 14:54 Роздрукувати

Ракові клітини виявилися здатні перепрограмувати свій метаболізм.

Ракові клітини виявилися здатні змінювати свій метаболізм © Lenta.ru

Вчені з Університету Дьюка заявили про те, що ракові клітини здатні змінювати свій метаболізм, що дозволяє їм поширюватися по організму і захоплювати інші органи. Зокрема, дослідникам вдалося виявити, що вторинні злоякісні пухлини, які походять з патогенних тканин в товстому кишечнику, використовують фруктозу печінки для свого зростання, повідомляє MedicalXpress.

Вчені виявили, що в дефектних клітинах в метастазах включаються ті гени, що були менш активні в первинній пухлині. При цьому профілі експресії ДНК в печінці відрізняються від таких в легенях, що вказує на те, що ракові клітини пристосовуються до нового специфічного середовища. Наприклад, посилювалася діяльність генів (такі, як ALDOB), що відповідають за розщеплення цукру фруктози, який у великих кількостях зустрічається в кукурудзяному сиропі та оброблених харчових продуктах. Це дає клітинам можливість швидко ділитися і поширюватися.

За словами дослідників, результати роботи допоможуть створити методи терапії невиліковних метастазуючих пухлин та запобігання їхнього виникнення.