Вчені прогнозують стрімке зростання відкриттів у галузі регенеративної медицини

ZN.UA Ексклюзив
Вражаючі ноу-хау вчені презентували на XIV Українському форумі вроджених вад серця "Регенеративна медицина", який нещодавно проходив у Києві.

Швейцарські вчені на чолі з професором Мартіном Швабом поставили на ноги 30-річного паралізованого чоловіка, і він знову почав ходити. Диво сталося завдяки відкриттю професора в галузі відновлення нервових закінчень. У той же час українські вчені й лікарі навчилися вирощувати фрагменти серця з власних клітин людини. Уперше в світі в Науково-медичному центрі дитячої кардіології та кардіохірургії, очолюваному професором Іллею Ємцем, створено серцевий імплант, який не потребує заміни, а росте і змінюється разом з організмом. Ці та інші вражаючі ноу-хау вчені презентували на XIV Українському форумі вроджених вад серця "Регенеративна медицина", який нещодавно проходив у Києві, зібравши зацікавлену авдиторію науковців і лікарів-практиків.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Лідія Суржик. За її словами, у форумі взяли участь і виступили з доповідями вчені світового рівня в галузі регенеративної медицини - Мартін Шваб, Пауль Фогт (Швейцарія), Шакер Муса, Кіт Марч (США), Жан Рубе (Бельгія), Кирило Часовський (Канада). Учасники форуму зазначили зокрема, що Україна має шанси не тільки розвинутися в напрямі регенеративної медицини, а й стати одним із лідерів у цій галузі.

"На початку 90-х років минулого століття мені з групою колег вдалося виявити специфічні білки, які інгібують (затримують. - Л.С.) ріст аксонів нервової системи. Саме ці білки - вони дістали назву Nogo-A - перешкоджають відновленню нервових волокон після інсультів, провідности периферичних нервових волокон тощо. Як з'ясувалося під час подальших експериментів, антитіла до цього білка здатні запускати механізм відновлення. Багаторічні клінічні дослідження довели ефективність застосування антитіл до Nogo-A в лікуванні параплегії (паралічу обох нижніх кінцівок. - Л.С.), порушень функцій периферичних нервових волокон. Відновити функції або чутливість певної структури - це раніше здавалося чимось неймовірним, фантастичним, а зараз, завдяки введенню антитіл до зазначеного білка, спостерігаємо регенеративні процеси, появу чутливости, відновлення моторики в пацієнтів. Це вселяє надію на те, що із часом можна буде повністю відновлювати порушені функції організму, - зазначив всесвітньо відомий нейробіолог - професор, завідувач лабораторією Інституту дослідження мозку (донедавна його директор) Швейцарського федерального технологічного університету Мартін Шваб. - Дослідження впливу антитіл до Nogo-A в пацієнтів з інсультами завершуються. Очікуються позитивні результати. Наразі тривають дослідження регенерації ушкоджених тканин спинного мозку та нервової системи, і вони також дуже обнадійливі. Передбачається, що антитіла до Nogo-A застосовуватимуть також для лікування хвороби Паркінсона. Але наразі цей метод на етапі доклінічних досліджень".

На думку професора, у наступні кілька років спостерігатимем стрімке зростання кількости наукових здобутків і відкриттів у галузі регенеративної медицини. Якщо раніше вважалося, що мозок - це щось таємниче й неприступне, біологічний суперкомп'ютер, то тепер бачення змінюється - це дуже відкрита, жива структура, чию порушену функцію можна полагодити, відновити. Така зміна парадигми в дослідженні мозку вселяє величезні надії, зокрема в лікуванні багатьох хвороб, пов'язаних із порушенням його функцій.

Детальніше про регенеративну медицину читайте у статті Лідії Суржик "Мартін Шваб: "Відновлювати органи та їхні функції - це не фантастика"" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".