Вчені припустили існування в Індонезії невідомого виду давніх людей

Вчені припустили існування в Індонезії невідомого виду давніх людей Вік деяких артефактів оцінюється в 50 тисяч років © PLoS One
Дослідники виявили артефакти віком понад 50 тисяч років.

Археологи заявили про те, що на індонезійському острові Сулавесі, ймовірно, жив невідомий стародавній народ. Відповідні висновки дослідники зробили, проаналізувавши артефакти, які були знайдені в одній з печер міста ще в 1975 році. Вік деяких з них оцінюється в 50 тисяч років. Висновки дослідників опубліковані в журналі PLOS ONE.

Раніше аналіз цих артефактів дозволив припустити, що перші люди з'явилися на острові Сулавесі приблизно 25-34 тисячі років тому. Разом з тим, подальші дослідження дозволили встановити, що деякі артефакти потрапили в печеру не менше 50 тисяч років тому, вони залягали набагато глибше, ніж інші.

Зокрема, дослідникам вдалося виявити намистини і кулони з кісток і зубів тварин, камені із геометричними візерунками й артефакти для наскельного живопису. При цьому, як підкреслюють вчені, культура стародавніх людей значною мірою відрізнялася від тієї, яка була поширена на прилеглих територіях.

На думку дослідників, на острові могли проживати не просто представники іншої культури, а раніше невідомий вид людей, вимерлий до льодовикового періоду. Розкопки поки що не закінчені, вчені сподіваються в процесі з'ясувати, хто ж займав печеру до приходу сучасних людей.

Раніше вчені встановили, що гени неандертальців викликають депресії, нікотинову залежність і захворювання шкіри у сучасних людей.