Вчені припустили існування "алмазних" і "рубінових" екзопланет

Вчені припустили існування "алмазних" і "рубінових" екзопланет Деякі надземлі можуть бути покриті дорогоцінним камінням © Naked Science
Кора у надземель може бути покрита дорогоцінними каменями.

Вчені з Цюріхського та Кембриджського університетів заявили про те, що планети-надземлі, які сформувалися занадто близько до материнської зірки, можуть містити алюмінієво-кальцієве ядро і кору, покриту дорогоцінним камінням, повідомляє Naked science.

Планети формуються навколо молодої зірки з залишків газопилового диска. Важкі елементи в цьому диску виявляються розташовані ближче до світила і з них формуються відносно невеликі кам'янисті планети на зразок Землі або Марса, а з леких утворюються планети-гіганти, що нагадують Юпітер. Більшість відомих планет класу суперземель були утворені в областях, багатих залізом і кремнієм, на які припадає більша частина їхнього складу.

Нові розрахунки вчених показали, що в гарячих регіонах протопланетного диска можуть бути сформовані планети, багаті кальцієм і алюмінієм, що містять кремній і магній, але майже позбавлені заліза. Їхнє ядро не створює глобальне магнітне поле, по-іншому поводиться і їх атмосфера.

На думку дослідників, це дозволяє виділити окремий клас надземель, які сформувалися в гарячій близькості зірки і містять алюмінієво-кальцієве ядро. Щільність подібних планет повинна бути на 10-20% нижче, ніж у Землі, до таких екзопланет відноситься надземля HD219134 b, розташована в сузір'ї Кассіопея, на відстані 21 світлового року від Сонця.

Вона обертається надзвичайно близько до своєї зірки, здійснюючи повний річний оборот приблизно за три наших доби. Тому її аномально знижена щільність навряд чи може бути пов'язана з наявністю великого океану: рідина тут давно випарувалася б.

"Можливо, вона виблискує червоним і блакитним, рубінами і сапфірами, адже ці дорогоцінні камені - похідні оксиду алюмінію, повсюдно поширеного на цій планеті", - заявила провідний автор дослідження Керолін Дорн.

Раніше вчені вивчили нові дані рентгенівської обсерваторії "Чандра" і виявили кільце яскравих джерел рентгенівського випромінювання в галактиці, яка розташовується на відстані 300 мільйонів світлових років від Землі.