Вчені пояснили появу сучасної форми обличчя людини

Вчені пояснили появу сучасної форми обличчя людини Еволюція обличчя людини виявилася пов'язана з соціальною комунікацією © Phys.org
Така форма обличчя необхідна для соціальної комунікації.

Міжнародна група вчених заявила про те, що сучасна форма обличчя людини стала еволюційною відповіддю на необхідність появи соціальних навичок. Як повідомляє Phys.org, форма черепа та обличчя сучасної людини в значній мірі відрізняється від наших древніх предків.

Автори нової роботи стверджують, що в ході попередніх досліджень вчені не звертали уваги на соціальну комунікацію як один з факторів, які впливали на формування обличчя. На їхню думку, обличчя сучасних людей стали наслідком біохімічного, фізіологічного і соціального впливу.

Така форма обличчя стала відповіддю не тільки на зміни раціону і клімату, але і забезпечила більше можливостей для міміки і невербальної комунікації, що було необхідно для створення великих соціальних груп, які, як вважають дослідники, дозволили Homo sapiens вижити.

Вчені підкреслюють, що людям доступні більше 20 різних категорій емоцій, які можна виразити за допомогою напруження або розслаблення м'язів обличчя. Для вимерлих видів людей були характерні виступаючі надбрівні дуги, а у Homo sapiens лоб став більш гладким з виразними бровами, здатними виражати добре помітні емоції. Обличчя сучасних людей стали в цілому тоншими, що дозволило демонструвати співчуття і впізнавання.

На формування обличчя вплинула також зміна раціону. Після того, як люди навчилися готувати їжу, у них зменшилася потреба в довгому жуванні, що призвело до зменшення об'єму щелепних м'язів.

Раніше міжнародна група вчених виявила на філіппінському острові Лузон останки невідомого раніше стародавнього виду людей, який мешкав тут 50 тисяч років тому. Останки представників нового виду, який отримав назву Homo luzonensis, виявили в печері Кальяо.