Вчені пояснили появу незвичайного об'єкту біля Чумацького Шляху

Вчені пояснили появу незвичайного об'єкту біля Чумацького Шляху Вчені розповіли про дивний супутник Чумацького Шляху © NASA
Об'єкт обертається навколо Чумацького Шляху на відстані 75 тисяч світлових років.

Астрономи з США та Іспанії пояснили походження загадкового об'єкта Segue 1, який обертається навколо Чумацького Шляху. Як повідомляє Science Alert, об'єкт був вперше виявлений у 2006 році, але до цих пір у дослідників не було чіткого розуміння того, чим же він є, і як опинився в цьому регіоні.

Світність Segue 1 дорівнює сумарній світності 300 Сонць, що дуже мало для типового кульового скупчення. На думку дослідників, він може бути карликовою сфероїдальною галактикою. Segue 1 відрізняється низьким вмістом металів, що може вказувати на те, що галактики є дуже старою і сформувалася ще до появи важких металів у Всесвіті.

У ході дослідження вчені встановили, що Segue 1 здійснює оборот навколо Чумацького Шляху за 600 мільйонів років, на думку дослідників, це означає, що він скоріше є галактикою, яка потрапила під гравітаційний вплив Чумацького Шляху, ніж кульовим скупченням.

Разом з тим, чіткої відповіді на питання про те, як об'єкт опинився в цьому регіоні, у дослідників ще немає. Але вони запропонували два можливих варіанти. Перший з них, менш ймовірний, полягає в тому, що Segue 1 був супутником іншої галактики, яка зіткнулася з Чумацьким Шляхом 12 мільярдів років тому, що призвело до відокремлення об'єкта. Разом з тим, вчені не можуть співвіднести Segue 1 з жодним відомим зіткненням в минулому нашої галактики.

Другий сценарій, який, на думку вчених, є найбільш вірогідним, полягає в тому, що Segue 1 "подорожував сам по собі", поки вісім мільярдів років тому не потрапив під гравітаційний вплив Чумацького Шляху.

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили найяскравішу наднову зірку у Всесвіті. ASASSN-15lh у два рази яскравіша за зафіксований раніше максимум для наднових, в тисячі разів яскравіша за "нормальних" наднових і в 50 разів яскравіша за нашу галактику Чумацький Шлях.