Інопланетні цивілізації - Вчені пояснили, чому людство не може виявити інопланетні цивілізації - Технології - dt.ua

Вчені пояснили парадокс Фермі "ефектом горили"

12 квітня, 15:14 Роздрукувати

Уявлення про ймовірний вигляд інопланетян заважають людству виявити їх.

Вчені запропонували пояснення парадоксу Фермі

Іспанський нейрофізіолог Габрієль де ла Торре і його колеги запропонували пояснення парадоксу Фермі – відсутності видимих слідів діяльності інопланетних цивілізацій, які в теорії могли виникнути в різних куточках Всесвіту, повідомляє Naked science.

На думку дослідників, пояснити цей парадокс можна так званим "ефектом горили", який був відкритий американськими вченими ще 20 років тому. Тоді дослідники встановили, що спостерігачі, які рахують паси між гравцями, можуть не помітити людини в костюмі горили, що раптово з'явилася.

У ході нового дослідження вчені вивчили сприйняття предметів і явищ 137 добровольцями, які повинні були виявляти на супутникових зображеннях рукотворні предмети: мости, будинки або дороги. На деяких знімках були присутні мініатюрні зображення горили.

З'ясувалося, що якщо в звичайній ситуації людина помічає такого роду дивацтва майже завжди, то концентрація уваги на якихось конкретних аспектах фотографії заважає 66% добровольців побачити "горил".

На думку де ла Торре, ці висновки можна застосувати до пошуку позаземних цивілізацій. Іншими словами, спроби знайти сліди неземного життя на фото невдалі, оскільки людина спирається на власні уявлення про ймовірний вигляд гіпотетичних інопланетян.

Причому, як показують отримані результати, люди з раціональним складом розуму (зокрема, вчені) частіше, ніж інші, віддають перевагу методу аналізу, який може бути глибоко помилковим. "Ми не розуміємо, наскільки сильно сприйняття світу, унікальне для людини, обмежує наші можливості, і нам складно визнати це", — відзначає вчений.