Вчені розповіли, чому черепа жаб дивної форми - Технології - dt.ua

Вчені пояснили дивну форму черепів жаб

25 березня, 13:47 Роздрукувати

Черепна гіпероссифікація розвинулася у видів жаб з однаковими правилами захисту.

Подібні черепи допомагають жабам захищатися і полювати на велику здобич © Naked Science

Вчені з Флоридського університету природної історії в США вирішили розібратися в еволюції черепів жаб і функціях кісткових наростів, які з'являються у них. Виявилося, що черепна гіпероссифікація з'являється у видів, які живляться дуже великою здобиччю або використовують свою голову для захисту від ворога, повідомляє Naked science.

Незважаючи на те, що багато жаб виглядають як наповнені водою кульки, під шкірою у них часто ховаються кісткові шипи, гострі щербини і складні гребені. У ході дослідження вчені використали тривимірні дані про форму та структуру черепів жаб, які представляють всі сімейства цих істот, що живуть на даний момент.

Деякі черепа покриті складними мережами ямок, гребенів, наростів і борозенок, цю властивість називають скелетною гіпероссифікацією. Виявилося, що різні види жаб розвинули цю властивість незалежно один від одного щонайменше 25 разів. Види з однаковим раціоном і подібними стратегіями виживання розвинули гіпероссифікацію навіть будучи поділеними мільйонами років еволюції.

За словами вчених, ця особливість часто зустрічається у видів, які живляться дуже великою здобиччю або використовують свої голови для захисту. Ймовірно, що нарости і борозни і западини на черепі служать додатковими точками для докладання м'язових зусиль і дають велику силу стиснення щелеп для укусу або утримання жертви.

Шипи і гострі вирости необхідні жабам для захисту від ворога. Коли більш великий хижак кусає їх за голову, черепні вирости протикають розташовані під шкірою отруйні залози, а потім наносять рану нападнику.