Вчені пояснили дивне сяйво пари чорних дір

Вчені пояснили дивне сяйво пари чорних дір © NASA
Відстань між чорними дірами приблизно дорівнює діаметру Сонячної системи.

Вчені пояснили дивне сяйво пари чорних дір

Вчені NASA вивчили пару чорних дір, яка була виявлена раніше в цьому році за допомогою наземних телескопів, з метою зрозуміти природу яскравого світла, який виходить від них. Використовуючи дані, отримані телескопами GALEX і Hubble, вчені змогли простежити зміну сяйва чорних дір за останні 20 років. Повідомлення про це було опубліковано на офіційному сайті NASA.

На думку вчених, пара чорних дір PG 1302-102 зіткнулася і злилася в єдину систему менше мільйона років тому, а їх злиття породило вибух, яскравість якого дорівнювала яскравості 100 мільйонів наднових зірок. Вони знаходяться одна від одної на відстані, що приблизно дорівнює діаметру Сонячної системи.

За допомогою ультрафіолетового випромінювання вчені визначили, що одна з чорних дір виробляє більше світла, ніж інша. Це відбувається через те, що вона поглинає більше навколишньої матерії. Вчені також встановили, що одна з дір обертається навколо іншої, тому сяйво то спалахує, то затухає. На вчинення повного обороту навколо своєї сусідки у діри йде приблизно п'ять років при швидкості руху 7% від швидкості світла.

Відкриття допоможе вченим в майбутньому виявити злиття чорних дір, які знаходяться на ще ближчій відстані одна від одної, ніж пара PG 1302-102.

Раніше повідомлялося про те, що в подвійній системі V404 Лебедя "прокинулася" чорна діра-монстр після 26 років "сну". Ця чорна діра знаходиться на відстані 8 тисяч світлових років від нашої планети, а детальну інформацію про її спалах астрономам вдалося отримати за допомогою супутника Integral ЄКА.