Вчені пов'язали зловживання алкоголем з ризиком розвитку деменції

Вчені пов'язали зловживання алкоголем з ризиком розвитку деменції Зловживання алкоголем підвищує ризик розвитку деменції в три рази © bohdan.com.ua
Непомірне споживання алкоголю підвищує ризик розвитку деменції в три рази.

Вчені проаналізували дані про здоров'я більше мільйона французів і заявили про те, що зловживання алкоголем підвищує ризик розвитку судинної деменції та хвороби Альцгеймера. Висновки дослідників опубліковані в журналі Lancet Public Health.

У ході дослідження вчені вивчили базу даних пацієнтів французьких лікарень French National Hospital Discharge database. У вибірку включили пацієнтів, які потрапили до лікарні з 2008 по 2013 рік: за цей час ту чи іншу стадію деменції виявили у 1 109 343 осіб. У 5,2% з них лікарі відзначили ранній початок деменції - в середньому раннім "дебютом" захворювання вважається вік до 65 років. 38% випадків раннього прояву хвороб виявилися прямо пов'язані з вживанням алкоголю. У 18% пацієнтів також були безпосередні діагнози розладів, пов'язаних з надмірним споживанням спиртного: токсичний цироз печінки, синдром Гайе - Верніке (гостре ураження середнього мозку і гіпоталамуса) та інші.

У результаті було встановлено, що зловживання алкоголем однаково небезпечне і для чоловіків, і для жінок. Для представників обох статей воно підвищує ризик розвитку деменції в 3,3 рази. Більш того, дослідники стверджують, що помірне споживання алкоголю також негативно впливає на мозок.

Вчені виділили кілька можливих причин цього зв'язку. Відомо, що алкоголь нейротоксичний, тобто може порушувати функції і структуру нервової системи. Також він здатний викликати дефіцит вітаміну В1 (тіаміну), що призводить до ураження середнього мозку. Також зловживання алкоголем часто буває пов'язано з палінням, схильністю до розвитку депресії і низьким рівнем освіти - все це фактори підвищеного ризику розвитку деменції.

Разом з тим, дослідники підкреслюють, що їхні висновки необхідно підтвердити за допомогою більш масштабних досліджень.

Раніше вчені заявили про те, що захворювання на рак при палінніможе бути викликано тим, що компоненти тютюнового диму змінюють роботу білкової "упаковки" ДНК, що робить гени вразливими до накопичення мутацій.