Новини науки - Збій добових ритмів підвищує ризик розвитку депресії - Новини IT і науки - dt.ua

Вчені пов'язали збій у роботі внутрішнього годинника з ризиком розвитку депресії

16 травня, 14:48 Роздрукувати

Порушення добових ритмів також може бути пов'язано з біполярним розладом та іншими розладами настрою.

Встановлено зв'язок між добовими ритмами і розвитком депресії © Андрій Товстиженко, DT.UA

Вчені з Шотландії, Ірландії і Швеції заявили про те, що люди, у яких спостерігається порушення добових ритмів активності і відпочинку більш схильні до розладів настрою, до яких відносять, зокрема, депресію і біполярний розлад. Дослідники підкреслюють, що пацієнти зі збоєм в роботі внутрішнього годинника рідше відчувають себе щасливими і частіше самотніми, повідомляє Naked science.

У ході дослідження вчені проаналізували дані UK BioBank, британського сховища зразків біоматеріалу і медичних відомостей про 500 тисяч осіб. Вчені відібрали інформацію про 91 105 людей у віці від 37 до 73 років. У період з 2013 по 2015 рік вони проходили дослідження добових ритмів активності: протягом тижня волонтери носили трекер-браслет з акселерометром. Прилад відстежував періоди фізичної активності і відпочинку протягом доби.

Дослідники вивчили те, скільки особа рухалася протягом 10 найактивніших і п'яти найпасивніших годин на добу. Найбільш здоровим вважався результат, коли людина багато рухалася вдень і спала вночі, менш здоровим – людина мало рухалася вдень і часто прокидалася вночі.

Ті, у кого добові ритми були порушені сильніше, частіше стикалися з біполярним розладом і депресією, а також відчували самотність. Швидкість реакції у них виявлялася меншою, ніж у людей зі здоровим сном. При аналізі даних врахували багато важливих факторів: вік, стать, соціоекономічний статус, наявність дитячих психологічних травм і пору року, коли учасник проходив експеримент з акселерометром.

Варто відзначити, що на даний момент учені не знають, що виникає раніше, порушення добових ритмів або афективний розлад.

Читайте також: Вчені пов'язали появу мігрені у європейців з необхідністю адаптуватися до холоду

Раніше повідомлялося про те, що вчені виявили випадки зараження хворобою Альгеймера. Хвороба була занесена в організм разом з гормонами росту людини. Таким чином розслідування встановило, що медичні процедури можуть бути джерелом зараження смертельною хворобою, яка до цього вважалася незаразною.

Випуск №38, 13 жовтня-19 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >