Землетруси - Вчені пов'язали збільшення кількості землетрусів у США з діяльністю людини - Технології - dt.ua

Вчені пов'язали збільшення кількості землетрусів у США з діяльністю людини

27 листопада, 2017, 17:07 Роздрукувати

Сейсмічна активність збільшилася в регіонах, де землетрусів не було останні 300 мільйонів років.

На кількість землетрусів у США вплинула діяльність людини © dnevnik.hr

Вченим вперше за допомогою суто геологічних методів вдалося підтвердити, що збільшення кількості землетрусів у США пов'язане з діяльністю людини. При цьому дослідники зазначають, що сейсмічна активність збільшилася в тих регіонах, де землетрусів не було останні 300 мільйонів років, повідомляє N+1.

У ході дослідження вчені порівняли, скільки було природних землетрусів, починаючи з протерозою, у двох областях на території США, у яких в останні роки сильно зросла сейсмічна активність (область північного басейну Міссісіпі і басейн Форт-Уерт в Техасі). До цього дослідження можливими причинами збільшення кількості землетрусів в цих регіонах називали як антропогенний фактор, так і природні коливання амплітуди сейсмічної активності.

Щоб оцінити природний внесок в порушення землетрусів у цих областях, вчені за допомогою сейсмографиченого аналізу вертикальних зрушень геологічних шарів оцінили сейсмічну активність досліджуваних регіонах за останні 2500 мільйонів років. Для області північного басейну Міссісіпі характерна природна сейсмічна активність, це вдалося підтвердити і за допомогою аналізу вертикальних зрушень геологічних шарів. Проведене дослідження показало, що дійсно протягом останніх 65 мільйонів років у цьому регіоні було досить багато землетрусів магнітудою більше 6,5, що однозначно говорить про тектонічну природу збільшення сейсмічної активності в останні роки.

Для басейну Форт-Уерт ситуація виявилася іншою. Якщо протягом протерозою і палеозою землетруси в цьому регіоні були не рідкі, то в більш молодих шарах ніяких слідів помітною сейсмічної активності геологи не виявили. Тобто сильних землетрусів в цій області не було останні 300 мільйонів років. Вчені відзначають, що, можливо, слідів землетрусів не вдалося виявити через недостатню вертикальну роздільну здатність методу, яка становить близько 15 метрів, але навіть в цьому випадку всі зрушення менше цього значення відповідають лише слабкій сейсмічній активності на досить тривалих інтервалах часу.

Виходячи з отриманих даних, вчені зробили висновок, що інтенсивність землетрусів, яка в останні 8 років, пов'язана саме з антропогенними чинниками, зокрема, з підземними викидами стічних вод з подальшим утворенням тріщин.